här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

söndag 13 april 2014

Visste du att?

God påsk!

Nu fylls de närmaste dagarna inte lika mycket av mail, telefoner eller möten. Man har en lång ledighet att se fram emot. I alla fall i Norge! Här startar ju påskferien onsdag innan palmsöndagen. 
Så låt mig uppmana dig att använda dagarna till att vara fysisk aktiv! Är du i fjällen så är ju det lätt, är du i staden, så är det lika lätt att plocka fram cykeln eller att gå långa avslappnande (eller jobbiga?) promenader. Kanske göra pull-ups eller push-ups i lekparken medan din avkomma leker där? Spela fotboll med barnen?

Varför ska man då motionera? Varför är det så viktigt? Tror bara jag lägger fram ett enda argument idag för att inte göra det för komplicerat (det finns fler!).
Viktigaste orsaken till sjukfrånvaro i ''världens bästa land'' där jag bor är (trumvirvel):

Over and out- god påsk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar