här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

måndag 19 augusti 2013

Skidinstruktör hos Trude Dybendahl? NEJ! Skidkurs på Elixia Ullevål stadion får det bli!

Hej.

Nedanstående inlägg skrev jag i våras då jag signerat kontrakt med Trude Dybendahl om att vara skidinstruktör för henne. Nu har hon gjort en kovändning och vi river avtalet. Så då blir det nog hellre en egen skidkurs i regi av Elixia Ullevål stadion med bara mig som instruktör. 
Kanske nåt för dig? Intresse tas emot på mail: marcusellos@hotmail.com


Vintern sjunger på sista versen men jag tänkte dela med en nyhet jag själv upplever som berikande för mig personligen. Kanske det också kan vara nåt för dig?

Nästa vinter kommer jag hålla skidkurs i regi av Trude Dybendahl ski, då hon gett mig en möjlighet att ha kurs i hennes regi. Fantastiskt roligt att få jobba med att sprida skidglädje till individer på olika nivåer. Jag hade första upplärningstimmen i veckan som gick, och trots att jag väl får kalla mig relativt ivrig springandes med skidor på fötterna så fick jag massa tankeväckande tips och ideer.

Dybendahl som efter en lång, innehållsrik karriär bland annat studerat coaching i USA och utforskat tai chi och yoga på bra nivå hade verkligen en unik förmåga att förmedla sina kunskaper på. Framför allt imponerade sättet hon gjorde mig medveten om mina egna rörelser. Massa att lära här!

Så i morgon när vi skriver 7:e april när jag tar årets sista (?) skidtur så jobbar jag ihärdigt med tekniska förbättringar som ska göra att Birken nästa vinter blir ''a walk in the park''. Kanske ses vi till kurs nästa vinter?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar