här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

måndag 28 april 2014

Så här är det att träna med personlig tränare- min kund Irene berättar!

Hej till dig som är nyfiken på träning med PT!

Jag har precis ingått ett samarbete med en kund jag nyss fick. Hon ska få lov att föra en liten träningsdagbok varje vecka under tiden hon går igenom 5 veckors träning tillsammans med mig. Jag kommer därför presentera hennes uppstartsresultat, med styrketest, kroppsanalys (som alla kunder på fitfactory får) fortlöpande. Hennes upplevelser av träningen och framgången ska jag också dela här. Vi har första passet idag, så låt mig presentera Irene!

Irene är 32 år. Hon har som de flesta (6 av 10?) ett stillasittande jobb framför en datamaskin.
Irene ska springa ett 5 kilometers lopp i slutet av maj. Där har hon ett mål om att springa halvmilen på under 30 minuter. Detta är något hon själv har jobbat med de sista 2 månaderna. Irene är befriande fri från skador och sjukdomar. Hon har träningsbakgrund från träningscenter de sista 10 åren. Där har hon varierat mellan cycling, grupptimmar (hon kallade det själv aerobics), och lite styrketräning. Under uppväxten var Irene aktiv ryttare.

Detta är vad Irene själv skriver om sin målsättning:

Mål: 
Få bedre løpsteknikk i forhold til styrke og kondisjon.
Gå ned 2 kg, men gå opp i muskelmasse. 
Løp slutten av mai. 5 km på under 30 min.

Trening i tillegg til økter med PT Marcus blir det 2 intervalltimer på mølle etterfulgt av enkle øvelser på kjernemuskulatur. 1 langtur med løping ca 30 - 40 min i uken. Sykle til jobb 1 - 2 ganger i uken. 15 km tur-retur. (Detta är något Irene trivs med och själv tar ansvar för).



Forventer: 
Jeg forventer at med PT så klarer jeg å presse meg det lille ekstra som gjør at jeg får enda bedre resultater enn om jeg bare hadde trent på egenhånd og forhåpentligvis at resultatene kommer fortere.

Kommer til å spise 6 ganger om dagen. Frokost, lunsj, middag og 3 mellommåltider (där en är kvällsmat). Spisedag hver lördag. 

Kosten till Irene blir mellan mig och henne, men kosten betyder mycket för resultatet. Därför får alla kunder en kostplan med elektronisk uppföljning (via mail og SMS) i träningspaketet. 
I kväll lägger jag ut hennes kroppsanalys.










1 kommentar:

  1. Takk for at du delte disse fantastiske artiklene med oss. Jeg vil gjerne si at hvis du føler deg deprimert i livet eller ønsker å bli kvitt dette deprimerende livet, kan du besøke nettstedet vårt. Der vil du få en bedre og tilfredsstillende behandling, så hva venter du på? bare klikk på lenken nedenfor.
    behandling av depresjon

    SvaraRadera