här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

söndag 23 september 2012

Personlig träning- what's in it for me?

Varsågod, detta har en av mina kunder skrivit.

I midten av september 2010 kom jeg over et reklameinnlegg i Aftenposten om et program som het
Ned i vekt på ELIXIA hvor du trener med personlig trener. Det virket skummelt å skulle ha en personlig trener, men jeg fant ut at noe drastisk måtte gjøres i livet mitt og meldte meg på. Det har jeg ikke angret på! Nå har jeg trent med personlig trener i snart 5 måneder, og resultatene kom raskt. Livet er rett og slett ganske forandret for min del. Energien og overskuddet kom ganske raskt, noe som førte til en vesentlig forbedring av min livskvalitet. Dette har ført til positive konsekvenser både på jobb og privat. Jeg klarer mye mer enn tidligere!
Tidligere følte jeg at jeg totalt manglet energi og overskudd,
og livet ble ganske tungt. Det førte tilen del sykemeldinger,
trøstespising, hodepine og vekten gikk så klart bare oppover.
Dette har vart i en del år, og det ble en veldig ond sirkel.
Jeg havnet også i faresonen for Diabetes type 2.
Jeg prøvde flere ganger å komme i gang med trening,
men gav opp etter en liten periode.
Jeg var utrolig spent på første møte med en personlig trener,
og jeg var ganske usikker på hva jeg hadde begitt meg ut på.
Uansett, jeg ville gi deten sjanse, men jeg må ærlig innrømme
at jeg ikke helt så fòr meg at dette skulle fungere for meg.
– Der tok jeg grundig feil!
Min personlige trener, Marcus har gode pedagogiske egenskaper, og er utrolig flink til å motivere. Han er svært kunnskapsrik mht jobben sin, og jeg følte jeg ble møtt med respekt og forståelse for min situasjon fra første dag.
Det var avgjørende for å fortsette med treningen. Han utfordret meg mht forskjellige øvelser, og jeg opplevde mestring på øvelser jeg ikke trodde jeg kunne få til. Det gav en god og viktig mestringsfølelse! Marcus gir rask tilbakemelding på det jeg gjør, og han er veldig oppmuntrende. Jeg føler det trygt å ha en trener ved siden av meg når jeg gjør styrke-
øvelser, og det gjør også at jeg tør å ta i mer, og samtidig vil jeg yte mitt beste fordi jeg har en ved siden av meg. Det å ha treningsavtaler med personlig trener er også viktig. Jeg vil ikke skuffe treneren min, som jeg vet har lagt ned tid i å planlegge timen, og det skal svært mye til for at jeg må avlyse en time. Tidligere dro jeg forbi treningssenteret på vei hjem fra jobb og tenkte at jeg var alt for sliten til å gå på trening. Nå er det noe jeg ser frem til nesten hver dag etter jobb! I tillegg har kostholdet blitt mye bedre, da jeg ikke vil ødelegge for meg selv etter en hard treningsøkt.
Etter at jeg var ferdig med Ned i vekt-pakken, har jeg fortsatt å trene med min personlig trenere. Det har blitt gøy å trene, og jeg ser frem til treningstimene med Marcus. I tillegg trener jeg på egenhånd eller deltar på gruppetimer, og jeg får mye mer ut av timene nå som jeg har lært å gjøre mange av øvelsene riktig, og jeg føler at jeg klarer å følge bedre med på timene.
Jeg føler meg godt ivaretatt og verdsatt av min PT, og jeg er utrolig positivt overrakset over effekten av å starte med det. Jeg skulle ønske jeg hadde begynt med personlig trener for flere år siden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar