här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

torsdag 27 september 2012

Namedropping

Idag har jag varit på Olympiatoppens forskningsseminarie.
Har sett på ny forskning inom allt från kälkhockey till längdskidor. Nåt är hemligt, annat inte. Fick se att Therese Johaug tränar 900 timmar om året, fördelat över 600 pass. Jo det är sant..... När hon nästan genomför hälften av passen i höga intensitetzoner så balanserar hon på gränsen.
På seminaret satt både norska journalister (ett fåtal), med andra idrottsledare och storheter som Marit Breivik, Cato Zahl Pedersen, Henning Berg, Atle Kvålsvoll och diverse andra kända ledare. En god del tungt material men också massa intressant som jag glädjer mig till att dela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar