här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

fredag 23 maj 2014

Min egen träning i juni

Hej.

Delar ibland min egen träningsplanering här. Inte för att tillfredställa mitt eget ego utan mer för att lägga press på mig för att genomföra och använda detta som träningsdagbok (arkiv). Så, jag ska ju springa halvmarathon i september, och sex dagar senare Stolten upp i Bergen.

Så här är min träningsstruktur från 1 juni och fram till semester 7 juli. 5 Pass/vecka.
Startar juni med ett Coopertest på löparbanan på NIH nu som hälsenan är fit for fight!

Resultat Cooper:

Annars ser det så här ut (enkelt och inte för krångligt):

Pass 1: Lugn långkjörning 7-12 km. I slutet på månaden ska jag ha byggt lite mer grund så att passen börjar ligga runt 12 km. Lung, lugn intensitet. ALLTID rörlighetsträning efteråt.

Pass 2: 400 pass. Marklyft- Knäböj- Tåhäv (1 ben)- Pull-ups- Stående rodd- Dips- Push-ups.
Belastning som gör att jag orkar 6-8 reps på varje övning bortsett från tåhäv/pull-ups. Där 12-15 reps i tåhäv och så många pull-ups jag orkar.

Pass 3: Intervall Grefsenkleiva. Ska till toppen 3 gånger! Varierande intervaller från 1-3 minuter. Aktiv vila mellan. 40 min och 20 min rörlighetsträning.

Pass 4: Styrke ben. 3-5 reps. - Rak marklyft- Knäböj- Utfall bak- Tåhäv (12-15) Värma upp med foam roller.

Pass 5: Lung långkörning. Gärna på cykel/rollerblades/ eller springa hem från jobb. Göra det enkelt. Löpande cirka 1 timme. Cyklande crka 2. Rollerblades 90 min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar