här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

onsdag 17 oktober 2012

YT max til skisesongen-slik er den

Hei.

Idag skriver jeg et inlegg på norsk som omveksling. (Gjør et forsøk her i min språkforvirrede verden i alle fall.) Så, sitter du på gjerdet å lurer på om Elixias nye time, YT MAX er noe for deg?

La meg presentere timen før jeg forteller om den er noe for deg. Timen er morsomt komponert med norsk tradisjonsbundet musikk godt blandet med røffere beats. I musikken har man også flettet in kommentatorspor fra norske skitriumfer. Smertelig nok også fra Jørgen Brinks kollaps.

Ellers så er timen variert med en oppvarmning som glider over i en første kondisjonsdel. Siden kommer hoveddelen som Øddbjørn Hjelmeset laget til timen. Styrketräning utfra superset-teorien.
Utfordrende øvelser for  triceps, mage- rygg, og beinmuskulatur pluss litt spenst. Siden avslutter instruktøren time litt etter eget hode. Jeg valgte å avslutte den med mer kondisjonstrening igår, og tror jeg hadde en godt sliten gjeng foran meg til slutt.

Hvem passer timen så for? Alle som vil ha en god økt skulle jeg si. Mer utdypende så må man ikke gå på ski for å bli ordentligt utfordret både på fremfor alt utholdenhet, men også styrke ( i enkelte muskelgrupper). Er du en glad amatør som liker å gå på ski og kanskje skal gå et turrenn i rolig tempo i vinter? MIDT I BLINKEN sier jeg da.Er du en som jakter merket i Birken? Da tror jeg at du har mer utbytte av å trene maksstyrken din, eller kjøre dine standardintervaller. Men du kan fint kjøre denne timen som variasjon når motivasjonen tryter.55 minutter der du ikke kan sluntre unna er vel aldri feil?

Nå venter vi vel bare på snøen, eller hva?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar