här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

onsdag 8 september 2010

Utbildning för att bli personlig tränare

Hejsan.

Om någon av er är nyfiken på vad som krävs för att kalla sig personlig tränare, så ska jag berätta det.

Själv har jag gått vägen hos Norges Idrettshöyskole, och deltidstudier, från Fitness grunnkurs via Treningsveileder till PT-utdanningen. Och just nu bygger jag på med Kosthold og trening som den delen heter. Generellt kan jag rekommendera studier på NIH, då du där också får spännande input från Toppidrettsenteret i din utdanning. Tidigare kunde faktiskt vem som helst titulera sig ''personlig trener''. Min bestemor, kongen, eller denna sterka karen. Bra med krav, trots att jag nog lärt mig minst lika mycket av egen erfaring från idrott och aktivitet.

Andra platser jag kommer på i farten är Active Education och AFPT. Men dom snackar vi inte så högt om uppe på Sognsvann......I morgen blir det video och en träningsövning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar