här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

tisdag 10 juni 2014

Vi avslutar projekt Irene!

Irene är genom sitt träningsupplägg, och jag ska presentera slutresultatet.
Inbodyn kommer om några dagar, då Irene var påverkad av kvinnlig cyklus vid tidspunkten för mätning. Något som påverkar resultatet då mängden vätska i kroppen ökar. Förväntningarna på testerna var inte de allra högsta då Irene som tidigare nämnt haft massa andra viktiga tankar i huvudet under träningsprogrammets tid.

Testresultat vid start:

Styrketester:
5 RM (repetitioner max) i marklyft och splitutfall:
Marklyft: 60 kg
Utfall höger ben: 40 kg Utfall vänster ben: 40 kg

1 minuters test styrke:
Push-ups på hög step: 20 stycken.
Kneböy ned i hög step+ 10 kg i armarna: 20 st


AVSLUTANDE TEST:

Marklyft: 62,5 kg (inte stora ökningen, men ökning iaf. Tekniken är också bättre).
Om det är något jag sett så är det en tydlig ökning i benstyrka hos Irene!

Utfall: 50 kg på bägge ben. 10 kgs ökning!

1 minuters tester: Push-ups. Negativ test. 15 stk. (En dålig dag?)
Knäböj: 28 st.

När jag presenterar Inody så ska Irene också få säga några avslutande ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar