här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

lördag 22 juni 2013

Sommar- semester- gör träningen till en lek säger jag....

Inom den närmaste veckan börjar du kanske din semester. Då har du massa ledig tid, så dessvärre håller det då inte att använda den slitna frasen:
- Jag har inte tid att träna.
För det har du ju verkligen, även om du är på en lyxyacht i Karibien, eller sitter vid en stuga i Bottenviken så har du nog av tid när 7-8 timmar på kontoret byts ut med fritid. Sedan behöver inte träning vara så allvarligt hela tiden. Trots att jag själv svär som en skorsten när jag lyfter vikter så ska ju träning vara en rörlig lek med kroppen. Så inom de närmaste dagarna hoppas jag lägga upp några roliga träningsövningar (i tillägg till dessa) som du kan utföra var som helst i världen med få hjälpmedel.
Själv ska jag klättra i träd, bestiga berg, fiska, simma över ett sund, klippa gräsmattan och cykla under semesteren.
Och går jag förbi en stång kanske jag inte kan låta bli att ta några såna här...

 


Eller kanske jag hittar ett bra utegym att träna i? De börjar ju poppa upp både här och där. I mina hemtrakter finns det ju traktordäck också. Studsmattan till några småungar kan man ju också försöka sig på? Eller några såna här?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar