här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

måndag 20 maj 2013

Sommaren knackar på dörren....

Och många vill få bort fettet runt magen, komma i bikiniform, bli mer definert och solbrun. Är du en av dem? Jag ska komma tillbaka till ämnet i morgon. Jag ska först kommentera en bra och nyttig artikel från helgens Dagens Næringsliv.

Överskriften lyser så här mot oss:


- Folk er for opptatt av trening, for lite av form

Så vad är ''form''? 

Jag skulle vilja säga, kan du inte träna riktigt så bör du fråga någon som kan lägga upp din träning.

I artikeln nämner ''finansmannen'' som blir intervjuad att han alltid tränar med tuff intensitet till blodsmak. Kombinerat med stress, tuff arbetsvardag och ivrigt tävlande i motionskonkurranser har det fremprovocerat hjärtproblemer för just honom. Är man sedan 57 år så säger det egentligen sig själv. här borde flera ''supermotionärer'' gå i sig själv. Kanske till och med be om hjälp och råd med en bra, förnuftig och systematisk plan med träningen. Ödmjukhet är ordet jag väljer att använda. Totalbelastning och överskott andra ord. Hoppas artikeln kan få en och annan överpulsdoserande motionär til att tänka. Vi får se?

  Personligt rekord på väg till och från jobb varje dag på racercykeln är kanske inte så smart i trots allt?

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar