här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

onsdag 30 januari 2013

Hur använder man dragremmar (drareimer) vid styrketräning?

Hade en trött kväll häromdagen då jag själv krånglade till det med remmar. Upplever att detta är en vanlig fråga på diverse träningsforum. Först och främst, ska man använda dragremmar vid marklyft eller andra övningar som är tunga för greppet?

Jag använder aldrig remmar, men då har jag troligen också tränat upp styrkan i greppet genom år av lyft. Dessutom ligger jag aldrig så nära max att greppet blir speciellt utmanat. Vi lägger den diskutionen död här. Så går vi hellre rakt på frågan:

- Hur använder man dragremmar?
Jag låter denna fina instruktionsvideon göra jobbet, så är det bara att gå hem och träna på detta också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar