här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

torsdag 16 augusti 2012

Springa Oslos bratteste säger du?

Hej.

Under min semester gjorde jag ett testlopp. Wyllerløypa opp, 1300 meter rejäl brant svart alpinbacke blev testad under våta och leriga förhållanden. Oslos bratteste som går av stapeln lördag 29:e september er 2700 meter, och då fortsätter backen helt upp till Tryvannstornet i något mindre krävande terräng. Men uppför går den sista halvdelen också.

Mina vader hade för en gång skull en bra dag och uppvärmingen fick bli cykel till Tryvann. Det regnade katter, kor och hundar denna julitorsdagen. Jag valde Vibram fivefinger Spyridon. Episk fel skulle det visa sig. Adidas predator fotbollsko hade varit mer passande. Leran stod över fotknölarna och backen såg ut som ett uppgrävt och stenigt hål. Bäckar rann där i strida strömmar som om inte klättringen var tillräckligt tuff från förr.

Jag tvekar faktisk om jag ska springa, så dålig var backen denna regniga sommardag. Men blv lite lugnad när jag kommunicerade med tävlingsledningen och fick en garanti på att det skulle jobbas med backen innan tävlingen. Ses vi vid start?



Som alltid ljuger bilderna. Det är mycket brantare i verkligheten!
Lera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar