här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

onsdag 1 augusti 2012

Semesterlöpning i Hyde Park



Jag har varit på OS! Inte som deltagare (det tåget har gått). Men som åskådare och turist i London.
Hade biljetter till två nästan fullsatta matcher på Wembley stadium (världens mest klassiska idrottsarena?). Team GB vann och allt var frid och fröjd. Resten av dagarna i London spenderades på puben (nej!) och på OS-festival i Hyde park, då det var stört omöjligt att få biljetter till annat för att pamparna lagt beslag på massa biljetter. Dock utan att använda dem, så att läktarna gapade trista och tomma och de som verkligen skulle behöva få uppleva OS gick miste om det.
Parklife

Här i en smutsig dam ska det simmas 10 km (maraton).
London har massa fina parker, och jag gillar att springa på semestern. Då njuter jag. Medan andra sover ruset av sig löper jag gärna runt och ser mig omkring. Hyde Park och den angränsande Kensington Gardens fick jag uppleva. Och alla Londoners som löper round and round. Mina fivefingers var snabba så människor på väg till och från jobbet genom parken där jag sprang fick se ett svenskt raskt streck ila förbi. Låt oss säga så i alla fall. Räknar med att det kommer gå snabbare när triathlon genomförs i parken om några dagar. Då följer jag med på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar