här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

tisdag 12 juni 2012

Resultat med personlig träning? Jomenvisst!

Jag lät en av mina kunder skriva ner sin historia och framgång med egna ord.
Läs och låt dig inspireras.

Som mange andre har jeg en brokete treningshistorie: Hva og hvor mye jeg har trent har i stor grad variert med studier, jobb og selvsagt egen motivasjon. I april 2010 bestemte jeg meg derfor for å begynne å trene med personlig trener. Bakgrunnen var at jeg hadde et ønske om å komme i gang med styrketrening og dessuten at jeg ville forbedre kondisjonen. Minst like viktig var det at jeg ville innarbeide treningsrutiner og ikke minst bli pushet til faktisk å gjennomføre treningen på en effektiv måte.

CAMILLAS SUKSESSHISTORIE

Trening med personlig trener

Første økt ble brukt til å bli kjent og snakke om målsetninger, samt at fastslå hva som var status i forhold til både styrke og kondisjon. Deretter var det bare å brette opp ermene og starte. I starten trente jeg stort sett 2 dager i uken med Marcus og 1 gang i uken på egenhånd. Treningen hadde mye fokus på styrke, men vi trente også kondisjon. Jeg syntes selv at jeg merket rask fremgang og ble motivert til å trene mer. Også på egenhånd. Det at jeg la avtalene inn i kalenderen hjalp meg veldig i forhold til faktisk å prioritere treningen og ikke hoppe over avtaler. Når avtalen stod i boka var det bare å komme seg hjem fra jobben som planlagt og innfinne seg på Elixia Årvoll.

Det å trene med Marcus gjorde også at jeg ble pushet til å yte i hver eneste økt. Selv om jeg ikke trener for å delta i noen spesiell konkurranse er jeg et konkurransemenneske. Derfor fungerte det godt for meg å stadig bli utfordret til å løfte tyngre, klare flere push-ups eller løpe litt lengre. Jeg fikk hjelp til å konkurrere mot meg selv.


Målingene vi foretok bekreftet rask fremgången jeg følte, og jeg ble ikke bare sterkere i muskulaturen, men følte også at jeg generelt sett fikk mer overskudd og energi i hverdagen. Dette gjorde at jeg valgte å fortsette å trene med PT også etter at den første avtalen var over. Den viktigste grunnen til at jeg valgte å fortsette med PT er at jeg synes det gir ekstra motivasjon i forhold til å bli utfordret videre med treninga. Dette gir dessuten det ekstra pushet jeg trenger for å opprettholde mine egne treningsrutiner og å være i den formen som jeg ønsker!
Camilla, 35 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar