här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

lördag 24 mars 2012

Fuskar du med intervallträningen?

Hej!

Oavsett om du har som mål att förbränna många kcal eller förbättra din löpsform, så har du nytta av konditionsträning. Slarvar du? Pressar du dig inte nog i dina intervaller? Det är vanligt. Här får du ett verktyg som inte låter dig fuska! Som instruktör på timmen 500 kcal har jag under vintern själv lagt all min intervallträning ( i stort sett) på denna timme. Gått ner 3 kg, och mitt kroppsfett är också 5 procent lägre. Naturligtvis tränar jag annat också, men det ger absolut en fingervisning om hur effektiv timmen är.

Att den sedan heter 500 kcal, får så bara vara. För att förbränna så mycket behöver man en betydlig muskelmassa och storlek på kroppen. Men glöm 500 kcal under träningspasset- tänk 500 kcal efterförbränning, eller många kalorier högre viloförbränning på en enkel och effektiv super-halvtimme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar