här delar jag tankar, förmedlar nyheter och ger dig tips, råd och inblick i min jobb som personlig tränare

torsdag 6 december 2012

Dagbladet skriver om kroppen din. Tror du på allt du läser?

Hej.

Idag skriver Dagbladet om hur du slipper dina smärtor, utan piller. En bra och lovande överskrift. Piller är som du vet ingen långsiktig lösning mot migrän och andra smärttillstånd som man omtalar i sitt torsdagsmagasin. Den långsiktiga och variga lösningen är ju riktig fysisk aktivitet. Rätta på felställningar på kroppen. Men det nämner inte bekväma Dagbladetjournalister. Nej, man listar upp massa behandlingsformer som ju heller inte är någon långsiktig lösning. Låt mig utdjupa....

Har genom åren haft många kunder med nacke-axlar smärtor, migränbesvär, inflammerade senor i armar, och varken Voltaren eller kiropraktor var tredje vecka är ju någon botande kur.
Läkarna skriver ut Voltaren så ivrigt att man kan tro att alla Oslos legesenter är sponsrade av dom. Patienterna knaprar både 2 och 3 kurer utan nämnvärda resultat. Jag ska inte kalla en hel läkarkår ovetande, men ibland undrar man. Är det i tid eller kunskap det brister? Så hänvisa till riktig instans då!

Sedan har vi uttrycket ''jag går till kiropraktor'n var tredje vecka och ''knäcker upp''. Allergisk mot de orden. Vad är det du knäcker upp? Felställningar på ditt skelett kanske? Hm... Varför har dom uppstått.
Jag går själv till olika behandlare en gång ibland, men, stort MEN. När de börjar ''sälja in'' nya skavanker hela tiden säger jag hej då. Behandlare kan göra otroligt mycket bra (jag kan lista upp många duktiga naprapater, kiropraktorer och fysioterapeuter), men sen måste man jobba med orsaken till skadan. Det ska en duktig behandlare informera om.

Vad ska du då göra hos fysion, naprapaten och ovan nämnda behandlare?
Jo, ställ krav.
- Vad gör Voltarenkuren på lång sikt? Är vi skapade för kemiska piller eller salvor? Är det verkligen den långsiktiga lösmingen.
- Hur tål min kropp den belastningen?
- Borde jag byta jobb?
- Kan träning vara nåt för mig...... (kommer ni ihåg inlägget om att det är in att vara fet?)?
- Vilka träningsformer är bra respektive dåliga för mig?
Kan inte din behandlare svara bör du söka svar andra platser.

Hm..... tänk på saken.

1 kommentar:

  1. Har du et problem som plager deg?
    Vil du vinne i lotteriet?
    Har du en sykdom?
    Er du deprimert?
    Trenger du helbredelse?
    Vil du få tilbake eksen din?
    Eller du må bli gravid osv.

    Jeg bringer gode nyheter; Dr. Eziza, en stor psykiker / tryllekunstner, vil hjelpe deg. Det er veldig bra i magi, så det anbefales på avstand og på nært hold. Snakk med ham i dag, han vil kunne hjelpe deg. Ditt personvern er strengt konfidensielt. Send ham en e -post på: ezizaoguntemple@gmail.com eller WhatsApp +2349046878654 .... Ikke dø med sykdommen din, uttrykk deg selv ... du fortjener å være lykkelig!

    SvaraRadera